مصاحبه اختصاصی مهندس امین عباسی، رئیس شعبه شیراز پارک حاشیه ای با حافظ نیوز :

کارمان کاملا شفاف است/ نرخ پلکانی پارک حاشیه ای دارای مجوز شورای شهر شیراز

قسمت دوم
تاریخ انتشار : شنبه ۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۵
Share/Save/Bookmark
 
مهندس امین عباسی، رئیس شعبه شیراز شرکت آتی شهر هوشمند ایرانیان شعبه شیراز وابسته به سازمان همیاری شهرداری های استان فارس در گفتگویی مفصل به شرح وظایف و کارهای این شرکت پرداخت و به سوالات خبرنگار "حافظ نیوز" در موارد مختلف پیرامون همین شرکت پاسخ گفت که در ادامه قسمت دوم این گفتگو را می خوانید ...
 
به گزارش "حافظ نیوز مهندس امین عباسی، رئیس شعبه شیراز شرکت آتی شهر هوشمند ایرانیان شعبه شیراز وابسته به سازمان همیاری شهرداری های استان فارس در گفتگویی مفصل به شرح وظایف و کارهای این شرکت پرداخت و به سوالات خبرنگار "حافظ نیوز" در موارد مختلف پیرامون همین شرکت پاسخ گفت که در ادامه قسمت دوم این گفتگو را می خوانید:

**هنگام پارک خودرو در محل های پارک حاشیه ای چه فرآیندی صورت می گیرد؟
دو حالت دارد، یکی خودرو دارای برچسب پارک حاشیه ای نمی باشد، حالت دوم اینکه خودرو برچسب پارک حاشیه ای را دارا می باشد.
فرد خودروی خود را پارک می کند و به سراغ کارش می رود، همکار ما که یک هندهلد ( دستگاهی که کلیه اطلاعات را باید به آن بدهد و ضمنا به اینترنت متصل است و به صورت آنلاین کار می کند) در دست دارد به سراغ خودروی پارک شده می رود، پلاک آن را وارد دستگاهش می کند، دستگاه نشان می دهد که آیا برچسب دارد یا ندارد و دستگاه پلاک را ثبت می کند و مامور ما دخالتی نمی تواند داشته باشد و همانند یک ماشین عمل می کند.
پس از ثبت پلاک و اعلام وضعیت خودرو در داشتن یا نداشتن برچسب پارک حاشیه ای، مامور به گردش در منطقه خود می پردازد تا سایر خودروها را رصد کند.
زمانی مابین 10 تا 15 دقیقه طول می کشد تا یک دور در منطقه خود بزند حالا خواه ماشین باشد و یا نباشد.
مجدد که خودروی اولیه رسید، اگر جای پارک خالی بود، می گوید که ماشینی نیست و خالی است و اگر ماشینی بوده، رفته است و ماشین قبلی خروج می خورد و پولی از آن کسر نمی شود و اگر هنوز ماشین در آن جا بود، ثبت مجدد می کند اما چون هنوز نیم ساعت نشده است، سیستم اجازه ی ثبت کسر هزینه را نمی دهد، مامور دوباره به گشت زنی می پردازد و این بار که به آن جای پارک می رسد اگر خودرو رفته باشد چون زیر نیم ساعت بوده است هیچ هزینه ای از او کم نمی شود و اگر همچنان در جای پارک باشد چون بیش از نیم ساعت شده است سیستم می تواند برای کسر هزینه آن را ثبت کند و از مامور می خواهد که از پلاک ماشین عکس بگیرد تا مامور پلاک دیگری را جای پلاک این خودرو ثبت نکند، سیستم عکس و سایر اطلاعات همانند خودرو فلان، فلان رو در دیتا بیس ذخیره می کند.
حال اگر برچسب داشته باشد، هزینه ای از اعتبار آن کم می شود و اگر برچسب نداشته باشد، خودرو بدهکار می شود.
با این شرایط دیگر امکان سو استفاده وجود نخواهد داشت و کارمان کاملا شفاف است.
این را تاکید کنم که هر مامور ما تنها می تواند در محلی که برایش تعیین شده کارش را انجام دهد و با ورود به سیستمش تنها نقشه خیابان و محلی که مربوط به خودش است و برایش تعریف شده است، برایش بالا می آید؛ مثلا در خیابان عفیف آباد تنها 280 جای پارک حاشیه ای که به اندازه دو ونیم متر در پنج می باشد، وجود دارد و فرد مامور بیش از این نمی تواند خودروهایی را ثبت کند.
در بحث نظارت بر مامورین هم ما مانیتورینگ آنلاین داریم و دائم آن ها را رویت و مانیتور می کنیم.
نکته بعدی این است که هر خیابان و منطقه با توجه به میزان تردد، ترافیک و تعداد جای پارک ها می تواند چند مامور داشته باشد.
پیرامون پارک خودرو در جای پارک های حاشیه ای اگر خودرویی در یک منطقه جا به جا شود مجموع زمان محاسبه می شود و اینطور نیست که اگر در یک منطقه جا به جا شود، زمان از اول حساب شود.

**پنل کاربری صاحبان خودرو با اطلاعاتی کامل از همه چیز و همه جا
درمورد پنل کاربری هر یک از صاحبان خودرویی که در سیستم ثبت نام کرده اند اینکه به راحتی می توانند وارد صفحه خود بشوند و تمامی اتفاقات از جمله اینکه کجاها توقف داشته اند، چه میزان از شارژشان کسر شده شده، چه مدت متوقف بوده اند و ...
تاکنون دویست هزار خودرو در شهر شیراز در سامانه ما نیز ثبت نام کرده اند.
در هیچ شهری پنلی با شفافیت و دقتی که ما داریم با تمامی جزییات ندارند.
کلیه اطلاعات و داده های ما در سرورهایی در تهران نگه داری می شود.
مبالغی هم که توسط مردم پنلشان را شارژ می کنند به هیچ وجه به دست ما نمی رسد و به حسابی در یک بانک می رود که به آن دسترسی نداریم.
هر ما صورت وضعیتهای مالی به معاونت حمل و نقل شهرداری ارسال شده و مبالغ بیش از این هست که عنوان می شود.

 **محاسبه نرخ پارک
نیم ساعت اول رایگان است و بعد از نیم ساعت اول از زمان ابتدای پارک به مدت یک ساعت مبلغ 800 تومان هزینه دارد و دیگر نیم ساعت اول رایگان نیست، وارد ساعت دوم شود مبلغ هزار تومان دیگر به 800 تومان قبلی اضافه می شود، ساعت سوم باز هزار تومان، ساعت چهارم 1200 تومان و به صورت تساعدی بالا می رود و این امر به این دلیل است که از پارک های غیرضروری کاسته شود و هر چقدر که بیشتر در کنار خیابان پارک باشد، صدمه بیشتری به مردم می زند، درست اگر به پارکینگ بروید میزان محاسبه نزولی است چون می خواهد شما را نگه دارد و هزینه ای بستاند چون ساختمان و تشکیلاتی برای آن درنظر گرفته شده است.
گفتنی است که این نرخ نامه مصوب شورای شهرشیراز می باشد.

 
پایان قسمت دوم
 
خبرنگار: محمد صادقی
 
 
کد مطلب: 18537
 


 
 
 
خبرنامه ایمیلی